لازمه استفاده از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار،‌ایجاد یک پیج محبوب با مخاطبان وفادار است. اما چطور می توان اطمینان حاصل کرد که مخاطبان (فالورها) با پست های ارسالی پیج ارتباط برقرار می کنند و به رشد کسب و کار در اینستاگرام کمک می کنند؟ این در سه کلمه خلاصه می شود : محتوای اینستاگرام با کیفیت. اما تعرفه تولید محتوای اینستاگرام ممکن است برای شما زیاد باشد پس لازم است تا جایی که می شود خودتان تولید محتوا را به عهده بگیرید هر چند که این کار بسیار تخصصی است.

اگر عکاس خوبی نیستید یا زمان کافی برای تولید عکس و فیلم برای اینستاگرام را ندارید نگران نباشید! راه های زیادی برای ساخت تصاویر و فیلم های مناسب اینستاگرام وجود دارد. به راحتی می توانید یک محصول یا مطلب خود را در اینستارگرام ترند کنید و منتشر کنید.

 

در این مقاله قصد دارم تا به شما آموزش بدهم که چطور یک محتوای مفید و حرفه ای برای پیج اینستاگرام خود ایجاد کنید و چطور به ارتقاء نام تجاری خود کمک کنید. به شما یاد خواهم داد که از چه تکنیک هایی و نرم افزار هایی استفاده کنید و چطور آن را منتشر کنید.

 

چطور می توان یک محتوای با کیفیت اینستاگرام مخاطب پسند ایجاد کرد ( نکات طراحی)

 

۱- قالب های آماده

ابزار رایگان زیادی برای تولید محتوای گرافیکی اینستاگرام وجود دارد که می توانید به کمک آنها تولید محتوا کنید بدون آنکه از فتوشاپ و طراحی علمی داشته باشید. ابزارهای آنلاینی همچون Vaggage و Adobe بسیار مفید هستند. قالب های آماده تصاویر و ویدیو دارند که فقط کافی است تا تصویر مورد نظر خودتان را در آن جایگزین کنید و خروجی بگیرید.

 

شاید بخواهید یک بنر پیشنهاد ویژه ایجاد کنید؟ شاید بخواهید بنر اعلام زمان فروش ویژه فروشگاهتان را طراحی کنید؟ شاید راهنمای استفاده محصول لازم دارید؟

فرقی نمی کند که چه نیازی دارید فقط کافی است که تصاویر خود را در نرم افزارهای معرفی شده درج کنید و خروجی بگیرید.

مثلا برای رستوران با نرم افزار Vaggage یک بنر ایجاد می کنیم:

ابتدا یک تصویر به عنوان پس زمینه انتخاب می کنیم که می تواند ساده یا طرح دار باشد یا حتی تصویر محصول باشد. بهتر است یک گالری تصاویر با کیفیت از محصولاتان آماده کنید که در مواقع نیاز از تصاویر گالری استفاده کنید. یک تصویر ساده از محصولات زمانی ممکن است جذاب باشد که شما یک جامعه وفادار از فالورها را داشته باشید و زمانی که در حال جذب مخاطب جدید هستید و یا مخاطبین کمی دارید بهتر است که از لحاظ گرافیکی محتوای جذاب و حرفه ای تولید کنید.

 

۲- تصاویر با کیفیت را جمع آوری کنید

در ایران بهترین راه جمع آوری تصاویر کاربردی و با کیفیت، جستجو در گوگل است. تصاویر را در موضوعات مختلف جستجو کنید، دانلود کنید و آرشیو کنید تا در مواقع لازم از آنها استفاده کنید. مطمعن شوید که تصاویر دارای حداقل رزولوشن ۱۰۸۰p در ۱۰۸۰p باشند. برای این کار فقط کافی است که در قیمت تنظیمات جستجوی گوگل بر روی tools کلیک کنید و از منو باز شده قسمت size را کلیک کنید و از انتهای منو Exactly را انتخاب کنید و اندازه را وارد کنید.

 

۳- تصاویر ترکیبی و چند اسلایدی تولید کنید

می توانید خلاقیت داشته باشید و محتوای ترکیبی ایجاد کنید. سعی کنید محتوای چند اسلایدی ایجاد کنید. می توانید محصول خود را در یک ویدیو حداکثر ۶۰ ثانیه ای معرفی کنید. می توانید فایل متحرک gif ایجاد کنید و در یک اسلاید چند اسلاید را به نمایش بگذارید. همه این اقدامات باعث جذب مخاطب و افزایش میزان مشارکت آنها می شود.

اینگونه تصاویر برای مخاطب جذاب هستند.

 

۴- استفاده از محتوای تولیدی دیگران

اگر باز هم وقت تولید محتوای دست اول را ندارید می توانید از محتوای تولیدی دیگران استفاده کنید. افراد زیادی در زمینه فعالیت شما تولید محتوا می کنند،‌ آنها را بیابید و از محتوای آنها استفاده کنید.

 

می توانید هشتگ های مورد نظر خود را جستجو کنید و بر اساس آن کاربران یا پیج هایی که اطلاعات بروزی دارند را مشخص کنید و آنها را فالو کنید. بدین ترتیب شما لیستی از کاربرانی را دارید که محتوای به روزی در اختیارتان قرار میدهند. از هر محتوایی که خوشتان آمد با کیک بر روی آیکون ذخیره در پایین تصویر سمت راست آن را در کالکشن ذخیره کنید.

از سال ۲۰۱۷ اینستاگرام امکان فالو کردن هشتگ را هم در خود قرار داد که می توانید هشتگ مورد نظر خود را فالو کنید و محتوای مربوط به آن را بروز دریافت کنید.

می توانید با کلیک بر روی آیکون به اشتراک گذاری محتوای مورد نظر خود را در استوری به اشتراک بگذارید یا ری شیر کنید. این کار قانونی است و از نظر اینستاگرام جریمه ندارد.

همچنین شما می توانید مطالب انتخابی را به صورت پیام دایرکت با کاربران دیگر یه اشتراک بگذارید.

 

شما می توانید به راحتی با ابزار سایت رویش‌بات که ربات دستیار اینستاگرام هست تمامی فایل ها و عکس هایی انتخابی خودتان را دانلود کنید.

 

۵- تصاویر را چندتکه کنید(پازلی یا کاشی)

برای قراردادن تصاویر در اینستاگرام می توانید تصاویر را در چند تکه به هم پیوسته برای نمایش ارسال کنید که نمای زیبا و حرفه ایی به پیج شما می دهد.

برای این کار نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید بدون دانش زیاد از آنها استفاده کنید. نرم افزارهای مانند ۹square که بسیار کارآمد و ساده میتواند تصاویر شما را به چند تکه تقسیم کند و در اینستاگرام قرار دهد.

نمونه استفاده شده از این نرم افزار و خروجی آن در پیج مسترگردشگر آورده شده است. شما می توانید بسته به خلاقیت خودتان تصاویر جذابی خلق کنید.

در این فیلم آموزشی به شما یاد می دهیم که چطور از اپلیکیشن استفاده کنید.

 

 

نتیجه

اگر وقت و حوصله کافی برای این کار را ندارید موسسه فرهنگی هنری رویش می تواند به تعرفه خیلی رقابتی و پایین تمامی مدیریت و تولید محتوای اینستاگرام شما را به عهده بگیرد و آن را با بهترین کیفیت انجام دهد. تولید محتوا از نظر مفهومی تخصص لازم دارد و به سادگی نمی توان مخاطب را راضی نگه داشت. ما کارشناسان با تجربه، خلاق و جوانی داریم که می توانند وب سایت یا پیج اینستاگرام شما را به خوبی مدیریت کنند. این کار به صورت سیستماتیک و تیمی انجام خواهد شد و مجری کار شما یک موسسه فرهنگی هنری با چند سال سابقه در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ خواهد بود.

 

 

 

  • 5
  • 4
  • 5
5

خلاصه

لازمه استفاده از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار،‌ایجاد یک پیج محبوب با مخاطبان وفادار است. اما چطور می توان اطمینان حاصل کرد که مخاطبان (فالورها) با پست های ارسالی پیج ارتباط برقرار می کنند و به رشد کسب و کار در اینستاگرام کمک می کنند؟ این در سه کلمه خلاصه می شود : محتوای اینستاگرام با کیفیت. اما تعرفه تولید محتوای اینستاگرام ممکن است برای شما زیاد باشد پس لازم است تا جایی که می شود خودتان تولید محتوا را به عهده بگیرید هر چند که این کار بسیار تخصصی است.

Sending
User Review
0 (0 votes)