در سال 2012، کمپانی Dollar Shave Club ویدیویی را وایرال کرد که تنها در چند روز میلیونها بیننده داشت. این ویدیو کمک کرد تا این کمپانی در این صنعت بدرخشد و در سال 2016 یک میلیارد دلار فروش داشت، در حالی که هزینه ساخت این ویدیو تنها 4500 دلار بود!. بسیاری از افراد تلاش کردند تا از این کار تقلید کنند، اما بیان آن از انجام آن ساده تر بود. این کمپانی از روش های دیگر تبلیغاتی استفاده کرد اما دیگر نتوانست این موفقیت را تکرار کند. با این وجود، بازاریابی از طریق ویدیو در حال رشد است و 64 درصد از مشتریان ترجیح می دهند محصولاتی را بخرند که ویدیو آن را دیده اند. استفاده از ویدیو روش موثری در بازاریابی است. اخیرا من راب دیال را ملاقات کردم. در سال 2015، دیال استفاده از «پادکست ذهنیت و انگیزه» را آغاز کرد و بیش از یک میلیون بار در سال اول دانلود شد. در ژانویه 2017، دیال ویدیوهای دیگری را در فیس بوک پست کرد و 1.5 میلیون فالور جمع کرد. دیال ویدیوهای زیادی را در فیس بوک وایرال کرده است که 80 میلیون و یا 50 میلیون بار دیده شده اند. این موفقیت این امکان را برای او به وجود آورد تا تمام وقتش را صرف ساخت ویدیو کند. من از دیال راهکاری کلیدی برای تولید ویدیو موفق را پرسیدم و او اینگونه پاسخ داد:

1.مشتاق باشید و اعتبار داشته باشید

در بازاری که سرشار از ویدیو های تبلیغاتی است، اعتبار یک ویدیو می تواند به دیده شدن آن کمک کند. مردم ساعتهای زیادی را روزانه آنلاین هستند و می‌توانند تشخیص دهند چه کسی در رابطه با یک محصول جدید راست می‌گوید و چه کسی راست نمیگوید! مردم ویدیوهایی را دوست دارند که با آن احساس راحتی کنند و به محتوای آن علاقه داشته باشند. به طور مثال، دیال بی پرده در مورد داستان زندگی خودش صحبت می کند: او پدرش را به دلیل مصرف الکل زیاد در سن ۱۵ سالگی از دست داد.  او مدام می گوید:«ماموریت من در این زندگی این است که بر میلیاردها نفر در این کره خاکی تاثیر بگذارم. خوشحال می شوم که در این مسیر به من بپیوندید، و امیدوارم بتوانم به طور مثبتی بر شما تاثیر بگذارم». او با گفتن این حقیقت برند قوی را به وجود آورده است. اعتبار و آسیب پذیری ویژگی های شخصیتی هستند که به شما کمک می کنند در دنیای واقعی با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. تجربه من نشان می‌دهد در ساخت محتوای ویدیو استفاده از نام مستعار هر جا که لازم باشد نیز سودمند است.  از نکات کلیدی یا مشخص شده در محتوای ویدیویی خود استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که کار شما یک کار جدید است و نه تکرار کار های قبلی.

2.طرفداران خود را بیابید

تولید محتوای  معنی دار برای یک بازار آنلاین نامحدود  دشوار است،  زیرا هیچ کس نمی تواند همه چیز را به همه کس نشان دهد.  خوشبختانه می توانید ویدیوی خود را در جوامع کوچک امتحان کنید.  اگر کار خود را با جذب افرادی شروع کنید که میتوانند به ویدیوی شما علاقه مند باشند موفقیت شما بیشتر  از زمانی است که بخواهید میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار دهید. کوین کلی می گوید:

«به جای اینکه سعی کنید به یک سلبریتی تبدیل شوید و بهترین فروش را داشته باشید، می توانید کار خود را مستقیما با برقراری ارتباط با هزاران نفر از طرفداران خود آغاز کنید. در این مسیر اهمیتی ندارد که چقدر می توانید طرفدار داشته باشید مهم این است افراد الهام بخش در اطراف شما باشند که ماهیت کار شما را درک میکنند». به عبارتی دیگر، شما با یافتن افرادی که به کارتان علاقه دارند و تولید محتوا برای آنها می توانید تاثیر خود را در بازار کاری بیشتر کنید.

3.به دنبال چیزی باشید که ببنندگانتان از شما می خواهند

اگر به دنبال ایجاد روابط با دیگران هستید، حضور ببینندگان در کارهای تبلیغاتی شما ابزار مفیدی در این زمینه به حساب می رود. دیال از تحقیقات زیادی استفاده کرد تا بفهمد ببنندگان او بیشتر به دنبال چه چیزهایی هستند. به طور مثال وقتی که متوجه شد ببیندگان او می خواهند بیاموزند که چگونه در یک ژورنال مقاله بنویسند، ویدیوهایی در این زمینه ساخت. دریافت بازبرخورد از طرفداران روش خوبی است که این اطمینان را حاصل می کند که محتوای شما مرتبط است. ویدیو بخش مهمی در بازار تبلیغاتی امروزه به حساب می رود. با حرکت در این مسیر می توانید به موفقیت نزدیک شوید.

منبع خبر

Sending
User Review
0 (0 votes)