شما هم قربانی الگوریتم Shadowban اینستاگرام شدید؟
با توجه به اینکه در حال مطاله این مقاله هستید احتمالا شما هم گرفتار Instagram Shadowban شده اید و بهتر است بدانید این الگوریتم برای اینستاگرام و فیس بوک اعمال می شود البته در توییتر هم به شکل دیگری وجود دارد. این الگوریتم باعث حذف شدن و عدم نمایش پیچ اینستاگرام یا پست های اینستاگرام در سرچ هشتگ های اینستاگرام می شود.
این اصطلاح بسیار جدید به نظر می رسید و منابع کمی در مورد آن وجود دارد در حالی که هزاران پیج اینستاگرامی را درگیر کرده است.


من این مقاله را با توجه به اتفاقاتی که برای یکی از پیج های خودم رخ داد آماده کرده ام و تجربیات شخصی خودم را در مواجهه با Instagram Shadowban با شما به اشتراک میگذارم.
بنابراین اگر نگران وضع فعلی پیج خود هستید و یقین دارید Instagram Shadowban پیج شما را هدف قرار داده پس ادامه مقاله را مطالعه کنید!

Instagram Shadowban چیست؟ 
قبل از اینکه ما را به جزییاتی از Instagram Shadowban بپردازیم، به یاد داشته باشید که اینستاگرام از اواخر ژوئن ۲۰۱۶ الگوریتم های مختلفی را اجرا کرده است و در نتیجه بسیاری از حساب ها، کاهش قابل توجهی در تعاملات تا ۵۰٪ یا بیشتر داشته است! این بدان معناست که اگر میزان مشارکت کاربران شما چندان خوب نیست، این به این معنی نیست که حتما پیج شما قربانی Instagram Shadowban شده است. علاوه بر این اینستاگرام در پیج رسمی خود بیان کرده است:

 

این متن به وضوح بیان می کند که «گریخت هشتگ» بر اساس الگوریتم Shadowban رخ می دهد. این الگوریتم برای پالایش پیج هایی که از روش های غیر اورگانیک برای جذب مخاطب استفاده میکنند پیاده سازی شده است. Shadowban حساب کاربری شما را عملا نامرئی می کند و مانع از توانایی شما برای رسیدن به افراد جدید می شود. به طور خاص، تصاویر شما دیگر در هشتگهایی که استفاده کرده اید نمایش داده نخواهد شد، که می تواند موجب تاثیر زیادی در تعامل پیج شما شود . عکس های پیج شما، تنها توسط فالورهای فعلی شما دیده میشود، اما به هیچ کس دیگری، نمایش داده نمیشود. این بدان معنی است که ساختن یک پست به مراتب سخت تر از قبل خواهد بود.

چگونه می توانم بدانم آیا پیج من Shadowban شده است یا نه؟
برای تایید اینکه آیا پیج شما قربانی الگوریتم Shadowban شده است یا نه، بهتر است از چند کاربر که فالور شما نیستند بخواهید تا بررسی کنند که تصاویر شما در هشتگهایی که در کپشن تصاویر استفاده میکنید را مشاهده میکنند یا نه (بهتر است از یک هشتگ اختصاصی استفاده کنید که کمتر استفاده شده باشد و کاربران بتوانند راحت آن را سرچ کنند).
اگر همه کاربران، تصاویر شما را نمی بینند، ممکن است حساب کاربری شما Shadowban شده باشد. (نگران نباشید، اگر طبق این مقاله جلو بروید مشکل میشود.

چرا حساب من Shadowban شده؟
اینستاگرام اطلاعاتی از این موضوع نداده است که چه چیزی باعث این اتفاق میشود اما آنچه ما تجربه کردیم این است که هر چه بیشتر در جذب مخاطب تقلب کنید احتمال اسپم شدن شما بیشتر میشود و Shadowban میشوید.
در اینجا چند مورد که انجام آنها می تواند Instagram Shadowban را ایجاد کند مطرح میکنم:

  1. شما از نرم افزار استفاده می کنید که شرایط اینستاگرام را نقض می کند. این شامل ربات هایی است که به عنوان فالورگیر یا دستیار اینستاگرام برای پیج شما کار میکنند. Instagress، Followliker و Mass Planner بزرگ می کنند. تمامی برنامه هایی که پست زمانبندی شده در پیج شما قرار میدهند. اگر شما چندین حساب دارید و روی یکی از آنها از ربات استفاده می کنید، می تواند به طور بالقوه بر حساب های دیگر شما تاثیر بگذارد، زیرا آنها یک آدرس IP را به اشتراک می گذارند.
  2. شما از محدودیت های روزانه و ساعتی اینستاگرام سوء استفاده می کنید. بله، محدودیتهایی برای تعداد فعالیتهایی که میتوانید هر روز در اینستاگرام انجام دهید وجود دارد. این شامل تعداد عکسهایی است که لایک میکنید، تعداد نظراتی که ارسال میکنید و تعداد افرادی که فالو میکنید. بسته به سن پیج شما، محدودیتهای شما ممکن است متفاوت باشد اما در بیشتر موارد نباید بیش از ۱۵۰ درخواست دوستی، ۶۰ نظر و ۶۰ فالور / فالوینگ در هر ساعت را نداشته باشید.
  3. شما از هشتگ نامرتبط یا هنجارشکن استفاده می کنید. با استفاده از میلیونها کاربر در اینستاگرام، کنترل همه اعضا و نحوه طبقهبندی محتوای آنها دشوار است. گاهی اوقات یک هشتگ به ظاهر بیضرر مثلا #beautyblogger می تواند با محتوای نامناسب مانند برهنگی، هرزنامه و تصاویر غیر حساس به نژاد پرستی شود. هنگامی که این اتفاق میافتد و اینستاگرام متوجه میشود، آنها به طور کامل هشتگ را حذف میکنند و یا استفاده از آن را محدود میکنند. به نظر میرسد زمانی که شما از یکی از این هشتگها در عکس خود استفاده می کنید، می تواند بقیه هشتگ های مورد استفاده در یک پست را تحت تاثیر قرار دهد و همه آنها را از سرچ خارج کند.
  4. حساب شما گزارش شده است حساب های گزارش سریعترین راه برای به دست آوردن اینستاگرام هستند و از یک حساب کاربری که نقض شرایط خدمات یا دستورالعمل های اجتماعی (اسپم، نقض حق کپی رایت، ارسال محتوای نامناسب و غیره) است هشدار می دهد . اگر این اتفاق برای حساب شما بیافتد، اینستاگرام ممکن است به طور کامل آن را غیرفعال کند یا ممکن است شما را در باشگاه Shadowban قرار دهند.

 

چگونه می توانم حساب خود را به حالت عادی بازگردانم؟

  1. متوقف کردن استفاده از تمام اشکال ربات و لغو دسترسی از API خود.
    زمانی که یک ربات در یک روز ۵ بار درخواست برای یک کاربر ارسال می کند، برند شما در نگاه آن کاربر خراب میشود و ممکن است حتی پاسخ بدی هم دریافت کنید. داشتن ۱۰۰۰ فالور هدفمند و پیگیر خیلی بهتر از داشتن ۱۰.۰۰۰ فالور است که هیچ مشارکتی در پیج ندارند و هیچ تمایلی به خرید محصولاتتان ندارند. بهتر است با ورود به نسخه وب اینستاگرام و لاگین کردن از منو، edit…. و تمامی دسترسیهای api مشکوک و نا آشنا را حذف کنید.
    هشتگ های خراب یا نامرتبط را حذف کنید. از طریق همهی هشتگ هایی که شما استفاده می کنید را از طریق یکی بروید و مطمئن شوید که هیچ یک از آنها توسط اینستاگرام محدود نشده اند. اگر محدود شده باشند، هیچ چیز را نمیبینید (کل تگ حذف شده است) یا فقط یک صفحه از تصاویر را می بینید و متوجه می شوید که برچسب به علت سوء استفاده، پنهان شده است. اگر تگ هایی را که در این دسته قرار می گیرند پیدا کنید، آنها را از مجموعه هشتگ خود حذف کنید و توجه داشته باشید که از آنها در آینده استفاده نکنید.
  2. از حساب اینستاگرام خارج شوید و برای ۴۸ ساعت صبر کنید و سپس به صورت دستی وارد شوید و محدودیت های اینستاگرام را رعایت کنید. مراحل بالا را تکمیل کنید، سپس یک یا دو روز از ارسال مطلب، جذب مخاطب یا حتی ورود به سیستم خودداری کنید.
    در برخی موارد گزارش شده توسط کاربران رویش، دیده می شود که برای خروج از Shadowban زمان بیشتری لازم است اما حتما لازم است که به صورت دستی و طبیعی به حساب کاربری خود در اینستاگرام لاگین کنید و طبق قوانین اینستاگرام رفتار کنید و فعالیت های خود را هدفمند و اورگانیک انجام دهید.
  3. از خرید فالور فیک خودداری کنید. برای اینستاگرام خیلی راحت است که تشخیص دهد شما فالور فیک خرید کردید و در حال رشد غیرطبیعی پیج هستید پس به هیچ وجه توصیه نمی شود که فالور فیک خریداری کنید.
  4. این مشکل را به پشتیبانی اینستاگرام گزارش دهید.
    اینستاگرام و فیس بوک به سختی در راه ارتباطی با پشتیبانی ارایه می دهند اما می توانید به عنوان یک اشکال نرم افزاری آن را به اینستاگرام گزارش دهید. برای این کار را از داخل برنامه اینستاگرام خود اقدام کنید.
    فیلم آموزشی از نحوه ی ارسال گزارش خرابی
  5. بازگشت از حساب نوع کسب و کار به حساب شخصی. خوب، این روش هنوز برای خود من ثابت نشده ولی ممکن است تاثیرگذار باشد. اینستاگرام ممکن است صاحبان کسب و کارها را بیشتر زیر نظر داشته باشد و قوانین سخت گیرانه ای برای آنها در نظر بگیرد.
  6. غیرفعال و فعال کردم حساب کاربری. شاید به عنوان آخیرین راه این باشد که حساب خود را غیرفعال کنید و دوباره آن را فعال کنید. این کار باعث ریست شدن خیلی از موارد که باعث محدودیت های روی اکانت شما شده است می شود.

این موارد حاصل تجربیات شخصی من و همچنین مطالعه منابع دیگر هست. اگر راه حل جدیدی پیدا کنم حتما در ادامه همین مطلب یا در مقاله جدید آن را منتشر می کنم.

بعد از اعمال تغییرات، معمولا ۱۴ روز زمان لازم است تا به طور کامل پیج شما به حالت عادی بازگردد.
دوستدارم نظر شما یا تجربیات شما در مقابله با این الگوریتم را بدانم:

مواردی که احتمال سرچ شدن دارد:
عدم نمایش پیج اینستاگرام
نمایش ندادن پیج اینستاگرام در سرچ هشتگ
عدم نمایش پیچ در سرچ هشتگ اینستاگرام
بلاک شدن پیج اینستاگرام
مشکل سرچ نشدن بر اساس هشتگ اینستاگرام

  • 5
  • 4
  • 5
4.5
Sending
User Review
0 (0 votes)