تا حد امکان هزینه ارسال محصولات را رایگان کنید

طبق آمار، 58 درصد از خریداران آنلاین فکر می‌کنند پرداخت هزینه حمل و نقل ناخوشایند است.

اگر شرکت شما حمل و نقل رایگان نداشته باشد (حتی اگر هزینه حمل و نقل جزیی از قیمت محصول محاسبه شود)، مشتریان احساس می کنند دارند فریب می‌خورند!

‘یک نکته حرفه ای: اگر نمی خواهید حمل و نقل رایگان ارائه دهید، حتما در مورد هزینه حمل و نقل از همان ابتدای فرآیند خرید به صورت شفاف صحبت کنید.

چون، اگر مشتریان تا پایان مراحل سفارش آنلاین پیش بروند و در انتها متوجه شوند که مبلغ قابل توجهی را باید به صورت جداگانه به عنوان هزینه حمل و نقل پرداخت کنند،

در این صورت احتمال خروج آن­ها از صفحه پرداخت وجود دارد. اگر نمی خواهید حمل و نقل رایگان ارائه دهید. باید در نظر داشته باشید که حمل و نقل را با هزینه بسیار پایین ارائه کنید.

تکنیک های افزایش فروش آنلاین
تکنیک های افزایش فروش آنلاین

برای اولین خرید تخفیف ویژه ای بدهید

مشتریان جدید را می‌توانید با ارائه محصول رایگان یا ارائه تخفیف به دست آورید. به این ترتیب مشتریان می توانند در مقایسه با محصولی که قبلاً امتحان کرده‌اند، احساس بهتری داشته باشند.

ترغیب کاربران به اولین خرید از ترغیب شان به خرید‌های بعدی بسیار سخت‌ تر است. بنابراین تخفیف خرید اول را باید میزان چشم‌ گیر تری در نظر بگیرید تا یک محرک قوی برای انجام خرید اول ایجاد کنید.

به عنوان مثال فروشگاه آنلاین افق کوروش برای مشتریانی که برای اولین بار از آن خرید می‌کنند، 50 هزارتومان تخفیف ارائه می‌دهد.

با ارائه کد تخفیف روند فروش آنلاین را  سرعت بخشید

یک راهبرد برای ارائه تخفیف در خرید‌های اینترنتی آن است که فروشگاه آنلاین برای بهره‌مندی مشتریان از تخفیف یا پیشنهاد ویژه، یکسری کد را توزیع می‌کند.

هر کاربری که یکی از این کدها را به دست آورده باشد می‌تواند با وارد کردن آن در یک کادر در سبد خرید یا صفحه پرداخت از این تخفیف‌ها بهره‌مند گردد.

این کدها از ترکیب حروف و اعداد ساخته می‌شوند و همانند کوپن‌هایی هستند که سابقا از طریق روزنامه یا تراکت پخش می‌شدند، به همین دلیل به آن کوپن تخفیف هم گفته می‌شود.

استفاده از این روش سبب آشنایی هرچه بیشتر مشتری با برند شما می‌شود و همچنین موجب افزایش انگیزه مشتری برای خرید آنلاین می‌شود. از این گذشته باعث می‌شود مشتری به کسب و کار شما احساس وفاداری بیشتری داشته باشد.

تکنیک های افزایش فروش آنلاین
تکنیک های افزایش فروش آنلاین

کانال های جدید فروش را باز کنید

دنیای آنلاین پر از فرصت‌های تجاری سودآور و کانال‌ های گوناگون برای فروش است که می توانید از آنها بهره ببرید، پس نباید تنها به فروش در وبسایت خود اکتفا کنید.

وبسایت شما باید بزرگترین کانال فروش شما باشد، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در سایر بسترهای معروف آنلاین فروش داشته باشید.

بنابراین با ادغام فروش از طریق وبسایت با سایر روش های فروش اعم از فروش از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، 

همکاری در فروش، اس ام اس مارکتینگ و تلفن مارکتینگ و همچنین فروش از طریق شرکت های وابسته و تأثیرگذار، یک استراتژی فروش همه جانبه (Omni channel) ایجاد می کنید.

بازگشت بی قد و شرط  وجه خرید را تضمین کنید. 

یکی از کارهای بسیار مهمی  که باید برای افزایش خرید آنلاین انجام دهید آنست که سعی کنید هر گونه نگرانی کاربر از احساس ریسک در خرید آنلاین را به حداقل برسانید.  

اساسا یکی از دلایلی که مشتریان ممکن است از خرید محصولی انصراف دهند، احساس خطر در خرید آنلاین است. آنها ممکن است ترس این را داشته باشند که بعد از خرید احساس پشیمانی کنند.

 اما اگر به مشتریان این اطمینان را بدهید که در صورت پشیمانی آنها از خرید، وجه پرداختی‌شان بدون قید و شرط و تمام و کمال بازگشت داده خواهد شد، در این صورت نگرانی آنها از بین خواهد رفت.

تکنیک های افزایش فروش آنلاین
تکنیک های افزایش فروش آنلاین

انواع و اقسام روش‌های پرداخت  را فراهم کنید

امروزه مشتریان حق انتخاب‌های زیادی برای انتخاب نحوه پرداخت بهای کالاها دارند. البته در نظر گرفتن تعداد زیادی از  این روش‌ها برای وبسایت زحمت بیشتری می­طلبد اما این زحمت ارزشش را دارد.

از آنجا که  به طور حتم سبب افزایش فروش آنلاین وبسایت شما خواهد شد. پرداخت با کارت شتاب تنها یکی از این روش‌‍ها است و البته پرکاربردترین آنها است.

اما روش‌های دیگری مثل پرداخت با کیف پول مجازی و پرداخت با کارت اعتباری یا حتی ارزهای دیجیتال را هم در نظر داشته باشید.

حتی می‌توانید با در نظر گرفتن روش پرداخت نقدی و یا روش پرداخت نقدی در محل جامعه هدف مشتریان‌تان را گسترده‌تر کنید.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط به وبلاگ موسسه رویش مراجعه نمایید.

Sending
User Review
0 (0 votes)